بازی Need for Speed Heat تلاش کرده تا سری بازی های NFS را از وضعیت بدی که به آن دچار شده بود خارج کند و باید گفت که تا حد خوبی هم توانسته این کار را انجام دهد. سری بازی های NFS بالا و پایین های بسیاری داشته است و این نسخه از آن توانسته است که بسیاری از قسمت های بازی را درست انجام دهد و بازی ای بسیار جذاب ارائه دهد.

این نسخه را می توان بهترین تلاش کمپانی Ghost برای این سری از بازی ها دانست که یکسری از بهترین قسمت های بازی های قبلی را انتخاب کرده و به شکلی موفقیت آمیز توانسته همه را راضی نگه دارد. در ابتدا شما نقشه باز Palm City را دارید که می توانید در آن بگردید و در نقاطی که روی نقشه می بینید به مسابقات بپردازید. البته باید گفت مثل همیشه پلیس برای تعقیب شما و دستکاری های ماشین به همراه داستانی جذاب نیز در این بازی وجود دارند. در واقع خیلی چیزهای زیادی در این بازی وجود دارد که بیشتر آنها خوب از آب درآمده اند.

در این بازی اتفاقاتی که در شب و روز می افتند کاملا از هم متفاوت هستند. در طول روز می توانید به مسابقات بپردازید و پول جمع کنید تا بتوانید آن را صرف ماشین های جدید٬ قطعات و وسایل ماشین کنید. در طول شب اما شما می بایست تا شهرت خود را افزایش دهید تا بتوانید توسط آن قفل ماشین های جدید و دیگر قطعات را باز کنید. به طور خلاصه می بایست که دو سوی بازی را با هم پیش ببرید تا بتوانید پیشرفت محسوسی داشته باشید و باید بگویم که سیستم خوبی هم هست و کمی شما را به خود معتاد خواهد کرد.

جالب آنجاست که تقریبا از همان اوایل بازی از پلیس آن متنفر خواهید شد چرا که بسیار به شکل خشونت آمیزی شما را دنبال خواهند کرد. اگر به دنبال جمع آوری شهرت بیشتری هستید باید بدانید که هرچه سطح Heat شما بالاتر برود٬ شهرتی که جمع می کنید نیز چندین برابر خواهد شد. اما خب هرچه Heat شما بالاتر باشد پلیس نیز بیشتر شما را دنبال خواهد کرد و رهایی از دست آنها بعد از مدتی تقریبا غیر ممکن خواهد شد و دستگیر شدن منجر به پایین آمدن بسیار زیاد شهرتتان خواهد شد.

باید گفت یکی از قسمت های بسیار جالب این بازی دستکاری هایی است که می توانید بر روی ماشین های خود انجام دهید. از تغییرات روی قطعات ماشین برای افزایش کارآیی آن گرفته تا تمامی کارهایی که برای افزایش زیبایی ماشین تان می توانید انجام دهید همگی برای شما آماده هستند تا رویایتان را در آن به واقعیت تبدیل کنید. 

تیم رنستان بسیار خوشحال است که می تواند این بازی را با قیمتی مناسب برای اجاره ارائه دهد.