زمانی که Hideo Kojima عنوان کرد که پروژه بعدی اش می تواند به طور کلی یک ژانر جدید به وجود بیاورد به نظر می رسد که شوخی نمی کرده است. بازی Death Stranding ممکن است که در نظر اول آشنا بیاید اما در میان دریای بازی های RPG کاملا منحصر به فرد است. در واقع این بازی یک تجربه اجتماعی است که در آن هیچ بازیکن واقعی دیگری را ملاقات نمی کنید و سیر روایتی آن با Metal Gear Solid رقابت می کند. این بازی شبیه هیچ بازی دیگری که قبل از آن آمده باشد نیست و همین موضوع آن را به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن ۴ تبدیل کرده است. 

این بازی اولین تجربه Kojima Production بعد از جدا شدن از Konami است و نحوه بازی آن دقیقا همان چیزی است که انتظارش را دارید. رساندن بسته ها چیزی است که این بازی به آن می پردازد و کار شما این است که مسیری منطقی را پیدا کرده و به مقاصد مورد نظر برسید.

نقشه این بازی چیزی شبیه نقشه های پهناور Rise of the Tomb Raider بوده و به نوعی Open World به حساب می آید. شما به عنوان بازیکن این بازی سفارشات مختلف و بسیار زیادی را دریافت می کنید و می بایست هر چیزی که این افراد خواسته اند را در سرتاسر این جهان پهناور به آنها برسانید. 

در سرتاسر مراحل و سفرهایتان می تواند از ابزارآلات و وسایل زیادی استفاده کنید و می بایست از مسیرهای سختی که بعد از ویرانی آمریکا ایجاد شده است عبور کنید.

در عبور از این مناطق متروکه می توانید از نردبان٬ طناب های صخره نوردی و پل های عبور بر روی رودخانه ها استفاده کنید. مهمترین چیزی که در مورد رساندن بسته ها باید به آن دقت کنید وزن آنهاست. Sam که نقش آن را بازیگر معروف نقش دریل در سریال The Walking Dead بازی کرده است تنها می تواند میزان محدودی را با خود حمل کند و شما باید روشی را پیدا کنید که بتوانید تحمل این وزن را تقسیم کنید. شاید راحتترین راه چیدن همه بسته ها روی هم باشد٬ اما این کار منجر به این می شود که Sam نتواند به راحتی تعادل خود را حفظ کرده و بارش نیز مرتب به اطراف خم شود. شما می تواند وسایل مختلفی را به لباس های Sam وصل کنید. که این کار نیز می تواند باعث آن شود که او کند شود. همینطور می توانید تصمیم بگیرید که یکسری از بارها را توسط دستانتان منتقل کنید٬ اما این کار هم از قابلیت هایی که Sam می تواند توسط دستانش با اشیا دیگر انجام دهد کم کند چرا که برای این کار باید دکمه های L2 و R2 برای تمام مدت زمان انتقال بسته ها نگه دارید تا آنها به زمین نیافتند!

برقراری تعادل بین این سه گزینه کلید رساندن موفق یک بسته به مقصد است٬ در غیر این صورت بسته ها هر باری که به زمین بیافتند آسیب بیشتری خواهند دید. درست از زمانی که اولین بسته به شما سفارش داده می شود باید به تمام تکنیک های مدیریت وزن فکر کنید. شاید این کار کمی شما را یاد مرتب سازی وسایلی که در بازی Resident Evil 4 حمل می کردید بیاندازد.

تقسیم وزن و غلبه بر سختی هایی که محیط برای شما ایجاد می کند دو چیزی هستند که می توانید برای آنها برنامه ریزی کنید. اما دشمنانی که در محیط هستند نیز باید بر اینها اضافه کنید که به دنبال وسایلی هستند که شما در حال انتقال آنها می باشید. باید تلاشد کنید که در ابتدای بازی زیاد با آنها درگیر نشوید و از دستشان فرار کنید. اما درگیری فیزیکی با مشت و لگد هم چندان سخت نیست و به آسانی می توانید آن را یاد بگیرید. بهتر است بدانید که سیاهی شب هم چندان کمکی برای پنهان شدن از دست این افراد به شما نمی کند.

از نظر من جالبی اصلی این بازی قسمت تجربه اجتماعی آن است که با آنکه دیگر بازیکن های این بازی را در بازی خود نمی بینید اما تاثیر آنها را بر محیط کاملا حس خواهید کرد و می توانید از پل ها٬ ژنراتورها و خانه های امنی که آنها ساخته اند استفاده نمایید.

به عنوان مثال شما می توانید شروع به ساختن جاده ای کنید تا دردسرتان برای رانندگی کمتر شود ولی از آنجایی که ساخت جاده بسیار احتیاج به منابع دارد٬ می توانید انتظار داشته باشید که بازیکن های دیگر به شما در این زمینه کمک کنند و دفعه بعدی که وارد بازی می شوید جاده تان بیشتر ساخته شده باشد. 

Death Stranding یکی از زیباترین بازی های حال حاضر PS4 از نظر ظاهری است. از کاراکترهای بسیار واقعی آن گرفته تا مناظر طبیعی می توانید از جزئیات آن لذت بسیاری ببرید. 

البته همه چیزهایی که گفته شد تنها نقطه ای از دریای عظیم این بازی و داستان زیبایش است و برای فهمیدن تجربه این بازی تنها کاری که می توان انجام داد آن است که کنترلر را دست بگیرید و در دنیای عجیب آن شروع به بازی کنید.

تیم رنستان بسیار خوشحال است که می تواند بازی Death Stranding را با قیمتی مناسب برای اجاره ارائه دهد.