بازی جدید Call of Duty: Modern Warfare به نام خودش وفا کرده و در همان محدوده آشنای قدیمی ولی با ویژگی های بیشتر قرار گرفته است.

البته این بازی را با نسخه ریمستر Call of Duty 4 نباید اشتباه بگیرید٬ چرا که این بازی یک ریبوت کامل از این سری است و به شکل عجیبی به عقب برگشته و قسمتهایی از داستان را عوض کرده و نشان می دهد که این سری از کجا آغاز شده است. با این حال درست است که یکسری از ایده ها و داستان های قدیمی عوض شده اند٬ ولی هنوز هم همان حال و هوای قدیمی باقی است و این بازی را تبدیل به میکسی از کاراکترها و داستان های قدیمی و جدید کرده است.

احتمالا جذاب ترین بخش این بازی برای شما قسمت کمپین campaign یا بازی داستانی آن خواهد بود. پس بیایید ابتدا از آن شروع کنیم. باید ابتدا هر چیزی در مورد داستان قبلی تریلوژی Modern Warfare می دانید را کنار بگذارید. سیر داستانی این بازی کاملا جدید اما با کاراکترهای قبلی به همراه سروان پرایس که عضو جدانشدنی این سری بازی های است می باشد. داستان از اینجا شروع می شود که یکسری سلاح های شیمیایی توسط تروریستها از روسها دزدیده شده است و سروان پرایس برای جمع و جور کردن این مسئله فراخوانی شده است. او با ستوان کایل گریک همراهی می کند٬ در حالی که الکس یک سرباز آمریکایی به کشور خیالی ارزیکستان فرستاده شده تا با فرح رهبر شورشی های نظامی آنجا همکاری کند. این دو گروه جدا در بازی همونطوری که حدس می زنید در جاهایی به هم می رسند و داستان بازی را زیبا می کنند.

مراحل بازی واقعا شگفت انگیز هستند. البته قسمت داستانی بازی آنقدر طولانی نیست و تقریبا ۶ ساعت متوالی می باشد که آنرا تبدیل به یک بازی مناسب برای اجاره و بازی کردن در یک آخر هفته می کند. هر کدام از ۱۴ مرحله بازی قسمتهای بسیاری عالی دارند و شما را بهت زده می کنند. شما در موقعیت های بسیار سختی قرار می گیرید که برخی اوقات حتی تصمیم گیری ها شما را اذیت خواهند کرد٬ اما در نهایت به شکل بسیار جالبی در مبارزات جلو می روند. از آنجایی که نمی خواهیم بازی برای شما لو برود بیشتر از این از داستان نمی گوییم اما بدانید که برخی مراحل این سری٬ از بهترین مراحل کل بازی های Modern Warfare به حساب می آیند.

یکی از نقاط قوت بازی های Call of Duty همیشه نحوه رفتار با اسلحه می باشد و می توانید انتظار بهترین تجربه از سلاح های مختلف را در این بازی نیز داشته باشید. شلیک کردن با اسلحه در این بازی حس و صدای بسیار خوبی دارد که به همراه تعداد فریم در ثانیه بالای این بازی تجربه متفاوتی به شما خواهد داد. گفتنی است در این سری می توانید سلاح های خود را بر روی دیوار و سطوح دیگر مستقر کنید تا دقت شلیک را بالاتر ببرید و جالب است که بدانید که این کار بسیار به شما در جریان بازی کمک خواهد کرد. همچنین می توانید تصمیم بگیرد که درب ها را آرام باز کرده یا با خشونت و یکباره وارد جایی شوید. 

از نظر گرافیک نیز گفتنی ای است که این بازی بهترین Call of Duty تا به امروز می باشد. مدل های کاراکترها بسیار خوب از آب در آمده اند و از نظر ظاهری تمامی مراحل بسیار برای چشم های شما لذت بخش خواهند بود. 

تیم رنستان بسیار خوشحال است که می تواند این بازی را با قیمتی مناسب برای اجاره ارائه دهد.